24 Eylül 2010 Cuma

Narenciye paketleme elemanlari alinacak

Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) ve Akdeniz Yaş Meyve Sebze İşletmecileri Derneği (AYMED), Ulusal Turunçgil Konseyi (UTK), Narenciye Tanıtım Grubu (NTG), Mersin Turunçgil Üreticileri Birliği (MERTÜB), Mersin Gıda Mühendisleri Odası ile Toroslar Belediyesi'nin iştirakçi olarak katıldıkları proje ile narenciye paketleme evlerinde nitelikli eleman istihdamı için harekete geçildi. Türkiye Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (TYMSİB) Ortak Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Kaçmaz, proje hakkında bilgi vermek amacıyla Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna'yı ziyaret etti. Mersin'de mesleki eğitim anlamında gerçekleştirdiği çalışmalarından ve girişimlerinden dolayı Tuna'yı tebrik eden Kaçmaz, Türkiye'nin yaş meyve, sebze ve narenciye ihracatının her geçen gün arttığını belirterek, ürünün paketleme aşamasında yaşanan sıkıntıları aşabilmek amacıyla ihtiyaç duyulan kalifiye eleman sorunun, hazırladıkları proje ile bir nebze de olsa aşmayı hedeflediklerini ifade etti.
Mersin'de ve Çukurova bölgesinde narenciyenin üretim alanlarının genişlemekte olduğuna dikkat çeken Kemal Kaçmaz, "AKİB ve AYMED'in önderliğinde Toroslar Belediyesi, Mersin Turunçgil Üreticileri Birliği, Ulusal Turunçgil Konseyi, Narenciye Tanıtım Grubu ve Gıda Mühendisleri Odası Mersin Şubesi'nin desteğinde gerçekleştireceğimiz proje ile 17-30 yaş arası, yüzde 80'i bayanlardan oluşan 100 gence eğitim vereceğiz. Gençler narenciye ile ilgili hijyen, paketleme, işleme teknikleri, zirai karantina, kalite
kontrol ve iş güvenliği konularında eğitimden geçirilecek. Teorik eğitimin sonunda
pratik eğitim alacak olan gençlerimiz, 2 ay süresince 10'ar kişilik gruplar halinde staj görecekler. Proje sonunda katılımcılara bölgedeki paketleme evlerinde iş garantisi vereceğiz. Sezon süresince eğitim alan bayan ve erkek kardeşlerimize istihdam yaratacağız. Böylelikle hem istihdama katkı sağlanacak hem de yaşanan kayıplar engellenecek. Ayrıca ihracat aşamasında ürün iadelerinin de önüne geçilecek" dedi.
Yeni bir mesleki eğitim projesini daha hayata geçirmekten dolayı mutluluk duyduğunu kaydeden Toroslar Belediye Başkanı Hamit Tuna ise, değişik branşlarda mesleki eğitim vererek işsizliğe bir nebzede olsa katkıda bulunduklarını vurguladı. Bir üretimin geçirdiği sürecin üretim, ambalaj ve pazarlama olduğuna dikkat çeken Tuna, önemli narenciye üretim merkezlerinden olan Mersin'de paketleme alanında nitelikli elemana ihtiyaç duyulduğunu hatırlatarak, bu konuda dernek ve kuruluşlarla gerekli görüşme ve girişimleri yaptıklarını söyledi. İhracat artışında kalitenin önemli etken olduğunu vurgulayan Tuna, şöyle devam etti; "Çukurova Kalkınma Ajansı'ndan 60 bin 770 TL hibe alınan ve Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) ile Akdeniz Yaş Meyve Sebze İşletmecileri Derneği'nin (AYMED) ortak olduğu proje ile 17-30 yaşları arasındaki ilköğretim mezunu 80'ı bayan ve 20'si erkek 100 gencimizi eğiterek, istihdam sağlayacağız. Narenciye yetiştiriciliğinin temel bilgilerine sahip olacak ve bu konuda paketleme aşamasında gereksinim duyulan teknik bilgileri belirli düzeyde alacak olan kursiyerlere, toplam 2 aylık eğitim ve staj süreleri boyunca, İŞKUR aracılığıyla günlük 15 TL ücret verilecek.
Narenciyenin kalbi olan Mersin'de, ürünün pazara sunuşundaki son aşama olan paketleme alanında ihtiyaç duyulan kalifiye eleman sorunu çözeceğiz ve eğitim alan 100 gencimize narenciye paketleme evlerinde ve fabrikalarda istihdam sağlayacağız. İşsizliğin önlenmesinde önemli bir adıma olan çok özel ve güzel bir proje hazırladık. Bundan sonraki yapacağımız mesleki eğitimlerde bunu sağlamaya çalışıyoruz. Ara eleman olan eksiklikleri bu şekilde değerlendirip mesleki eğitimden geçirip, girişimci olan arkadaşlarımız ve dostlarımızla irtibat kurarak, işsiz gençlerimizin istihdamlarını sağlamaya çalışacağız. Projede emeği geçen herkese teşekkür ediyorum."
Başkan Tuna, söz konusu programa katılmak isteyen 17-30 yaş arası ilköğretim mezunu genç işsizlerin, Toroslar Belediyesi AB Proje Müdürlüğü ile Halkla İlişikler Birimine ya da AKİB'e başvurabileceklerini de sözlerine ekledi.

Bu ilan iş ilanları sitesinden yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder